زمان مناسب برای پست گذاشتن در توییتر

توییتر یک شبکه اجتماعی محبوب برای کاربران تلفن همراه است .و کمی مشکل است که بگوییم دقیقا چه زمانی برای ارسال توییت بهترین است.

در اینجا به برخی از یافته های حاصل از تحقیقات می پردازیم:

ترافیک توییتر در آخر هفته ها برای برند ها ۱۷% بیشتر است.
زمان طلایی برای بهترین بازخورد

من دریافتم که توییت های ارسال شده در روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه در مقایسه با دیگر روزهای هفته بیشترین توجه (CTRs) را بخود جلب نموده اند.

میزان کلیک ها  عموما در تعطیلات آخر هفته، و همچنین در روزهای چهارشنبه به بالاترین حد خود می رسد.

از سوی دیگر، یک مطالعه اجتماعی نشان داد که میزان  مشارکت (در مباحث مطرح شده) درروزهای هفته ۱۴ درصد بیشتر از تعطیلات آخر هفته است.
زمان طلایی برای بهترین بازخورد

 

وقتی به زمان در روز نگاه می کنیم توییت  ها حوالی ساعت ۵ بعد ازظهر به حداکثر می رسد.
زمان طلایی برای بهترین بازخوردبه نظر می رسد بهترین زمان کلیک کردن حوالی ظهر و ساعت ۶ عصر می باشد.
زمان طلایی برای بهترین بازخورد

 

و این می تواند به خاطر زمان استراحت ناهار باشد که در آن افراد در جستجوی چیزی هستند که بعد از کار آنها را در مسیر بازگشت به خانه مشغول نگه دارد.
زمان طلایی برای بهترین بازخورد

من دریافتم که توییت های ارسال شده در ساعات بعد ازظهر نسبت به صبح بیشترین توجه  را به خود جلب نموده اند.

بسیاری از کاربران توییتر در درجه اول  از دستگاه تلفن همراه خود برای اتصال به توییتر استفاده می کنند و به ندرت توییتر را بر کامپیوترهای خود بارگذاری می نمایند.

توییتر تحقیق جالبی بر روی این نوع کاربران انجام داد و به این نتیجه رسید که آنها ۱۸۱% بیشتر تمایل دارند که در حین رفت و آمد ها(مثل فاصله رفتن به سرکار و برگشتن به خانه) وارد توییترشوند .

آنها همچنین ۱۱۹% بیشتر احتمال دارد که از توییتر در زمان مدرسه و ساعات کاری استفاده نمایند.

ایمیل – پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال محتوای درست

تحقیقات بسیاری بر روی بهترین زمان ارسال ایمیل به خصوص در مورد بازاریابی از طریق ایمیل یا Email Marketing  انجام شده است.

بعضی از تحقیقات انجام شده توسط شخصی بنام  دان زارلا Dan Zarrella) ) مشخص کرد که چه زمانی از روز و چه نوع ایمیلی بهترین بازده را خواهد داشت.

در اینجا به برخی از یافته های وی می پردازیم:

•    ۱۰ شب تا ۶ صبح: زمان مرده ، زمانیکه در آن به ندرت ایمیلی باز خواهد شد.
•    ۶صبح تا ۱۰ صبح: زمانی است که درآن ایمیل های بازاریابی مبتنی بر مصرف کننده (فروش) در اوایل صبح ارسال می شوند.
•    ۱۰صبح تا ۱۲ظهر: زمانی که اکثر افراد مشغول بکارند و احتمالا ایمیل شما را باز نخواهند کرد.
•    ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر: زمانی است که درآن و در وقت استراحت ناهار مجلات و اخبار بیشترین محبوبیت را دارند.
•    ۲تا ۳ بعد ازظهر: زمان بعد از ناهار است که در آن اکثر افراد درگیر مسائل مختلف هستند و به صندوق پستی خود توجهی نمی کنند.
•    ۳ تا ۵ بعد ازظهر: پیشنهادات مربوط به مسائل مالی و املاک بهتر است در این ساعات بعد ازظهر فرستاده شوند.
•    ۵ تا ۷ عصر : ایمیل های مربوط به تبلیغ تعطیلات اکثرا در این ساعات باز می شوند.
•    ۷ تا ۱۰ شب : ایمیل های تبلیغات مربوط به مصرف کننده بعد از شام  و در این ساعات از بیشترین محبوبیت برخوردارند.

چیزی که در این تجزیه و تحلیل واقعا برای من جالب بود اینست که چرا هر نوع ایمیلی در زمان خاصی مورد توجه قرار می گیرد.به عنوان مثال : از ساعت ۳ تا ۵ بعد ازظهر ، دلیلی که باعث می شود افراد ایمیل های مربوط به مسائل مالی و املاک را باز کنند اینست که احتمال دارد آنها در این ساعات بیشتر تمایل دارند در خصوص وضعیت زندگی خود وچگونگی بهبود آن فکر کنند.

درک چگونگی تاثیر این زمانها می تواند شروع خوبی در ارسال ایمیل هایتان در زمان مناسب آن باشد .

و از آنجا که ۲۳ تا ۶۳ درصد ایمیل ها یک ساعت بعد از دریافت باز میشوند، احتمالا این زمان گرفتن نتیجه دلخواه است.

همچنین میزان باز شدن و کلیک شدن ایمیل های عمومی در اوایل صبح و آخر هفته ها به حداکثر می رسد.

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

این احتمالا بدین معنی است که بسیاری از ما در این ساعات وقت بیشتری را به صندوق پستی خود اختصاص میدهیم در مقایسه با طول روز و زمان هایی که در حال تلاش برای به انجام رساندن کارها هستیم .

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

در تحقیقی که توسط MailChimp انجام شد ، نرخ باز شدگی ایمیل ها به طور محسوسی در تعطیلات اخر هفته کمتر بود.

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

آنها همچنین دریافتند که نرخ بازشدگی ایمیل ها بعد از ساعت ۱۲ ظهر افزایش یافته و بین ساعت ۲ تا ۵ بعد از ظهر به اوج خود می رسد.

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

تحقیق GetResponse نیز با نشان دادن کاهش اندک بازشدگی ایمیل ها و همچنین کاهش قابل توجه کلیک شدن آنها در تعطیلات آخر هفته بر مطالعه قبلی تاکید کرد.
GetResponse همچنین دریافت که سه شنبه بهترین روز هم برای باز شدن ایمیل ها و هم کلیک شدن آنها است.

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

پست های وبلاگی : چه زمانی باید با انتشار پست خود در وبلاگ درست به هدف بزنید؟

بیایید نگاهی به زمان انتشار پست در وبلاگ بیندازیم

Dan Zarrella  آمار ارزشمندی در خصوص این موضوع ارائه کرده است و به نکات خوبی در مورد جوانب مثبت و منفی زمان انتخابی شما اشاره می نماید. موضوعی که Dan پیشنهاد میکند و ما آنرا در نظر گرفته ایم اینست که اگر ما در طول زمان اوج ترافیک پست بگذاریم احتمال بیشتری میرود که مطلب ما در میان سروصدای محتواهای منتشر شده دیگر گم شود. از سوی دیگر، با پست گذاشتن در زمانی که افراد کمتری آنلاین هستند اگرچه ترافیک و مشارکت کمتری وجود دارد اما پست ما برجسته تر و از رقابت کمتری در برابر مطالب دیگر برخوردار خواهد شد.

در اینجا به برخی از آمار مفید تحقیق Dan در خصوص زمان پست گذاشتن در وبلاگ می پردازیم:

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

•    ۷۰% کاربران می گویند که وبلاگ ها را صبح میخوانند .
•    مردان در مقایسه با زنان شبها بیشتر وبلاگ می خوانند.
•    دوشنبه ها روز اوج ترافیک برای یک وبلاگ متوسط است.
•    ۱۱ صبح معمولا ساعت اوج ترافیک برای یک وبلاگ متوسط است.
•    معمولا حداکثر کامنت ها در روزهای شنبه اتفاق می افتد ودر روزهای دیگرحوالی ساعت ۹ صبح.
•    وبلاگ هایی که بیش از یک پست در روز ارسال میکنند از شانس بیشتری برای دریافت لینک های ورودی و نمایش بیشتر برخوردار خواهند شد.

شناخت مخاطبان در تشخیص بهترین زمان انتشار پست در وبلاگ بسیار مهم است . به عنوان مثال اگر مخاطبان شما زنان هستند احتمالا صبح ها در مقایسه با شبها بهترین زمان ارسال پست برای آنان است.

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

در حالی که دوشنبه ها بهترین روز انتشار برای ترافیک است، Social Fresh انتشار پست در روز پنجشنبه را به خاطر وجود  مشارکت اجتماعی بیشتر در سراسر وب پیسنهاد میکند. در اینجا همچنین ایده های بیشتری برای پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ وجود دارد.

زمان طلایی برای بهترین بازخورد

این مطالعه همچنین نشان داد که بیشترین اشتراک گذاری محتوا در صبح اتفاق می افتد، که این موضوع از آمار Dan در خصوص محبوبیت صبح ها برای خواندن وبلاگ پشتیبانی می‌کند.

با برنامه ریزی سفارشی جدید Buffer (حافظه موقت قابل صف بندی)،شما می توانید پست خود را هرزمان که مناسب شما بود منتشر کرده وترویج آنرا بر روی شبکه های اجتماعی و در زمان مطلوب تر برنامه ریزی کنید. علاوه برآن از طریق Buffer میتوانید پست های خود را ارسال کرده و برنامه ریزی کنید.

زمانبندی وابسته به افراد است

تشخیص زمان دقیق کار بسیار دشواری است. و بخش مهمی ازآن به خاطر اینست که برنامه ها و روش همه ما برای چک کردن ایمیل و استفاده از شبکه های اجتماعی متفاوت است . آزمایشی توسط خرده فروشی آنلاین eBags انجام شد که به خوبی مبین این موضوع است.

شرکت فکر کرد که زمانی که کاربران در حال پیوستن به لیست ایمیل هستند احتمالا بهترین زمان روز برای آنلاین بودن آنان است، بنابراین ارسال ایمیل در آن زمان بیشترین تاثیر را دارد. بنابراین eBags با آنالیز رفتارهرکاربر، ایمیل ها را درست در همان زمانی از روز که کاربربه لیست ایمیل پیوسته بود ارسال میکرد. و این به طرز باورنکردنی تاثیرگذاربود و میزان کلیک شدن تا ۲۰% و میزان خرید تا ۶۵% افزایش یافت.

متاسفانه این فرایند آنقدر پیچیده و زمانبر بود که پایدار نماند.

امیدوارم این نوع امکانات و ویژگی ها درآینده برای شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیل ساخته شود تا همه ما بتوانیم از فواید آنها بهره مند شویم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *